לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

דלקת בקיבה ? טיפים לטיפול והקלה

דלקת בקיבה ? טיפים לטיפול והקלה - לילך נהרי ND נטורופתית מוסמכת - דרך גוף
דלקת בקיבה ? טיפים לטיפול והקלה - לילך נהרי ND נטורופתית מוסמכת - דרך גוף


דלקת בקיבה (הנקראת גם גסטריטיס) היא הפרעה לא נעימה, במאמר שלפניך טיפים חשובים כיצד ניתן באמצעות תזונה צמחי מרפא ואורח חיים נכון לטפל ולהקל בסימפטומים.

הקיבה שלנו מייצרת ומכילה מיצי עיכול, שהם בעצם חומצות עוצמתיות החיוניות לתהליך העיכול.

כדי להגן על עצמה מפני החומצות הללו, הקיבה מרופדת בקרום רירי הנקרא "רירית הקיבה". כאשר שכבת ההגנה הזו נחלשת או נפצעת, מיצי העיכול עלולים לפגוע בקיבה עצמה ולגרום לדלקת.

דלקת בקיבה (הנקראת גם גסטריטיס) היא הפרעה לא נעימה, שיכולה לגרום לתסמינים, כגון: כאבים ונפיחות בבטן, הפרעות עיכול, בחילות והקאות.
המחלה יכולה להתלקח בעקבות מספר גורמים, הכוללים:

✧ צריכת אלכוהול מופרזת
✧ חיידק הליקובקטור פילורי
✧ זיהום
✧ לחץ נפשי גבוה
✧ עישון
✧ שימוש יתר בתרופות נגד כאבים

מחקרים מראים כי לשם שיפור תסמיני דלקת בקיבה הטיפול הטבעי עשוי להיות יעיל ביותר. טיפול שכזה לגסטריטיס כולל שילוב של הקפדה על תזונה נכונה וביצוע שינויים חיוניים באורח החיים. כמו כן צמחי מרפא מהווים גורם משמעותי בתהליך הריפוי וכן חשובה גם עבודה על הפחתת סטרס.

✧ טיפים לטיפול טבעי בגסטריטיס ✧

התייחסות ממוקדת בגורמים אשר מעודדים פעילות נוגדת דלקתיות היא הדרך הטבעית היסודית והנכונה לטפל בגסטריטיס ולהשיג החלמה.

היבטים שונים באורח החיים שלנו משפיעים כל אחד ברמה כזו או אחרת על תפקודי הקיבה. אולם מעל לכל התזונה מהווה את התחום המרכזי בהשפעתו.

לתזונה שני צדדים: היא יכולה להזיק ובמידה רבה יותר תזונה נכונה יכולה לרפא. מסיבה זו התכנית התזונתית הנכונה ביותר היא למצוא את האיזון הרלוונטי באורח החיים על מנת לשמור על הבריאות מצד אחד ולהמשיך ליהנות מאוכל טוב מצד שני.

✧ מהי תזונה נכונה לטיפול בגסטריטיס ✧

תזונה אנטי-דלקתית:

כאמור תזונה לא מאוזנת עלולה לעודד תהליכים דלקתיים וכן מאכלים שונים עשויים להיות הגורמים להתלקחות דלקת בקיבה. ניהול יומן מזון יכול לסייע לכם לגלות מהם המאכלים שאתם רגישים אליהם באופן מיוחד. מזונות שבדרך כלל נוטים לגרום לדלקת כוללים::

✧ מזון מעובד ומשומר
✧ גלוטן
✧ מזונות חומציים
✧ מוצרי חלב
✧ מזונות עתירי סוכר
✧ אלכוהול
✧ צורות הכנה שונות של המזון
✧ מזונות מעושנים

לצד ההתייחסות למזונות מהם יש להימנע חשובה לא פחות בניית מסגרת תזונתית אשר תעודד כאמור תהליכים אנטי דלקתיים. תזונה זו חייבת להיות מותאמת באופן מלא לאורח החיים של המטופל, להעדפות שלו, נטיות תזונתיות, רגישויות ועוד..

מדוע? מאחר שתזונה מבריאה זו חייבת להיות חלק משגרת היום יום שלנו. זה יכול לקרות רק אם היא מותאמת לצרכים שלנו, היא מאוזנת בצורה כזו שניתן ליהנות ממגוון רחב של מזונות [גם כאלו שלכאורה לא טובים לנו] ועוד


✧ צמחי מרפא לטיפול בגסטריטיס ✧

נושא מרכזי נוסף בתהליך הטיפול בדלקת בקיבה הוא שילוב צמחי מרפא. ישנם מספר צמחי מרפא אשר בשימוש לטיפול בדלקת בקיבה. פורמולות על טהרת צמחי מרפא טובות במיוחד לתקופת ההחלמה בטיפול.

ניתן לציין מספר צמחי מרפא מרכזיים אשר נפוצים מאוד בשימוש לטיפול בהפחתת תהליכים דלקתיים, תמיכה ושיקום בריריות הקיבה, סיוע באיזון חומציות ותפקודים תקינים של מערכת העיכול כולה.

✧ ליצרייזה [ליקוריץ]

צמח מרפא מאוד מוכר ונפוץ. בעל תכונות מגוונות ולכן משמש כמסר רב ל פורמולות. אולם הירון המרכי בליקוריץ הוא ביכולת האנטי דלקתית שלו. מסיבה זו הוא מהווה חלק כמעט בלתי נפרד מכל פורמולת צמחי מרפא לטיפול בבעיות דרכי עיכול עליונות כגון גסטריטיס.

✧ פיליפנדולה

עוד צמח מרפא מאוד מפורסם בעיקר בשמו הבוטני דווקא - ספיראה. צמח זה מהווה את הבסיס לייצור האספירין שנחשבת אולי לתרופה הנמצאת בשימוש הרב ביותר.

הסיבה המרכזית שצמח זה מהווה את הרעיון להפקת האספירין היא התכונות האנטי דלקתיות החזקות שלו. מסיבה זו הוא גם מהווה חלק בלתי נפרד בצורה כזו או אחרת מטיפול בדרכי עיכול עליונות.

✧ אולמוס

צמח אמנם לא מוכר כמו הליקוריץ והספיראה אולם גם האולמוס נחשב לאחד מעמודי התווך בכל פורמולה לדלקת בקיבה, דלקת בוושט, ריפלוקס, אולקוס ועוד.

האולמוס מכיל בעיקר חומרים הנקראים מוצילגים. חומרים אלו מסייעים בהגנה על ריריות הוושט והקיבה וכן בסיוע בשיקומם ושיפור התפקודים הכללים של הקיבה.

✧ אורח חיים והשפעתו על גסטריטיס ✧

דלקת בקיבה עשויה להיות מחלה כרונית, אשר עלולה לחזור שוב במהלך החיים.

כדי למנוע את הישנותה, חשוב להתייחס לאורח החיים במטרה להפחית את הסיכון להתפתחות דלקת ולשמור על תפקוד תקין של מערכת העיכול.

ניהול והפחתת סטרס הם נושאים אשר עשויים להיות משמעותיים ביחס לבריאות בכלל ולתפקוד תקין של הקיבה בפרט.

היכולת לסייע בהפחתת סטרס ברמה הפיזיולוגית מסייע לתהליכי ההחלמה ולשמירה על בריאות מאוזנת לאורך זמן הלאה.

עוד מידע על טיפול נטורופתי לבעיות עיכול באתר נטורומד

לילך נהרי נטורופתית מוסמכת, מטפלת מזה 20 שנים בקליניקה פרטית התמחות בבעיות דרכי עיכול כגון גסטריטיס, אולקוס, דלקת בוושט, ריפלוקס ועוד

כל המאמרים של לילך נהרי ND נטורופתית מוסמכת:

לנצח אולקוס בדרך טבעית

לנצח אולקוס בדרך טבעית

שיטות טבעיות לטפל ולרפא כיב קיבה» מאת לילך נהרי

לנצח אולקוס בדרך טבעית

לנצח אולקוס בדרך טבעית

» מאת לילך נהרי

שיתוף חברים
עם : לילך נהרי