לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

איך זה שלא שומעים אותי גם כשקולי חזק יותר מכולם?



אנחנו לא שרים כדי לשרוד, אנחנו שורדים כדי להיות מסוגלים לשיר ולהינות מאמצעי החיזור הכי פשוטים וראשונים שהטבע העניק לנו.

הצרצרים בקיץ שרים להם? לי דווקא די איכפת ודי לא נעים לשיר באזנכם את אלו הדברים...
האם שמעתם פעם על שירת החגבים ועל הרעש העירוני שמאלץ אותם לשיר חזק יותר על מנת שנקבות החגבים יצליחו לשמוע אותם גם ברעש גדול וכמובן להימשך לקולות החיזור האלו? ליבי נכמר על היצורים שמנסים לשיר ואיש לא שומע...
בתנאי הסביבה הכפרית השקטים, החגב משפשף לו את רגליו הקטנטנות ויוצא לו זמר אהבים שנשא למרחבים ומושך את נקבות החגבים למסע חיזורים מלהיב.
אבל שומו שמיים, אחיו העירוניים שחיים בתנאים אקוסטיים קשים בהם רעש העיר גובר על שירתם, חזקה ונמרצת ככל שתהיה, נותרים אלו כפנטומימאים מובטלים. אבוי לזן החגבים. אם לא יהיה חיזור, לא יתרבו החגבים וסופם כמו חרקים נוספים להיעלם מהעולם. לא שאני חובבת חגבים וחושבת ששירתם תחסר לי באוסף המוזיקלי שלי, אבל מזדהה אם יצר ההישרדות והרצון לזמר כדי להישמע ולהראות בעולם. כמה חמוד מצידם לשיר כדי לשרוד.
ואנחנו, לא כל כך שונים מהחגבים. אמנם שירתנו היא לא ערובה לחיי מין נפלאים והמשך הדור אבל בהחלט יש לה חשיבות אמנותית ותרבותית בקיום האנושי וגם היא מושפעת מתנאים אקוסטיים כאלו או אחרים. ואנחנו החכמים, המצאנו את מערכות ההגברה... שאין לחגבים.
וכשאנחנו חווים שינויים בתנאים האקוסטיים גם לנו יש אינסטינקט שמורה לנו להגביר את קולנו, לצעוק חזק יותר, להפוך להיות קולניים יותר. אם אצל החגבים מוצאים שינויים גנטיים ומוטציות שמאפשרות להם לשיר בתדרים גבוהים יותר על מנת להיות מסוגלים להישמע באזורים הומים כמו צידי כבישים סואנים, מעניין איזה גן צריך להשתנות בגופנו כדי להתאים את עצמו לסביבה קולנית ורעשנית כדי לשרוד?
ואולי זה גן אחר לגמרי, גן ששומר אותנו בשקט ומחזק את יכולת ההקשבה שלנו, השליטה על הצורך להשמיע את קולנו ויהי מה, להגיד את המילה האחרונה, להתבלט, להראות סמכות, לקחת סמכות של מישהו אחר...
שירה, לא זקוקה להגברה מלאכותית אבל כן זקוקה להקשבה טבעית. זאת שנרכשת דרך ההקשבה לפרטים העדינים ביותר במוזיקה ובשירתנו שלנו. כשאנשים שרים ומקשיבים באותה עת, קורה משהו קסום.

המאמר פורסם גם כאן »

רותי חלבני פיתוח קול ליחידים ולקבוצות, ייעוץ קולי לאנשים שהקול חשוב להם.

כל המאמרים של רותי חלבני - אמנית קול:

הדברים שלא מספרים לכם על פיתוח קול

הדברים שלא מספרים לכם על

פיתוח קול זה פיתוח הקול לא? ברור, אבל מה אם אגיד לכם שזאת דרך לאהוב את עצמנו קצת יותר ואת מי שאיתנו, תאמינו לי?» מאת רותי חלבני

בואי תשירי לנו סולו - הזמנה לקבוצת שירה

בואי תשירי לנו סולו - הז

אם שירה מצליחה לפרוט על מיתרי לבך,
 מעניקה לך כנפיים, חירות ושמחה,
 אם את שרה סתם כך, בשביל הנשמה,
 אז תני לי לומר לך משהו מעומק לבי, אני פשוט מעריצה שלך!» מאת רותי חלבני

למה נשבר לי הקול?

למה נשבר לי הקול?

לכל אדם יש מבנה פנימי של חללי תהודה שמבדיל את קולו מהאחר ונותן לו צבע קולי מיוחד משלו. כשהקול נשבר הוא מתנתק מאותו צבע ייחודי ומותיר את האדם באזור לא בטוח.» מאת רותי חלבני

למה נשבר לי הקול?

למה נשבר לי הקול?

» מאת רותי חלבני

לדעת את הקול לדעת את עצמי

לדעת את הקול לדעת את עצמ

איך שרים מול קהל?» מאת רותי חלבני

לדעת את הקול לדעת את עצמי

לדעת את הקול לדעת את עצמי

» מאת רותי חלבני

טיפים למורים - 5 דברים שלא כדאי לעשות בסטודיו לפיתוח קול

טיפים למורים - 5 דברים ש

הסטודיו שלכם לא מלא במיוחד, השעורים לא עוברים לכם בכייף כל כך, תלמידים מאחרים או מבטלים שעורים - האם יכול להיות שזה משהו שאתם עושים בסטודיו ואתם לא מודעים לכך?» מאת רותי חלבני

האלתור של החיים שלכם

האלתור של החיים שלכם

אלתור מוזיקלי ? כדרך חיים. מי אמר שאלתור הוא רק לג`אזיסטים מקצועיים?» מאת רותי חלבני

האלתור של החיים שלכם

האלתור של החיים שלכם

» מאת רותי חלבני

שבעה עקרונות לצאת מכלא החובבנות

שבעה עקרונות לצאת מכלא ה

שבעה עקרונות שיהפכו 90% כישרון והתמדה ו 10% מזל ל100% הצלחה.לימודי מוזיקה מתחילים כתחביב ויכולים להפוך למקצוע.» מאת רותי חלבני

ג`אז ואופרה באותו גלגול

ג`אז ואופרה באותו גלגול

מי אמר שצריך לשיר רק בסגנון מוזיקלי אחד ולהתמקצע רק בו? המאמר הזה מסביר שאפשר גם אחרת.» מאת רותי חלבני

ג`אז ואופרה באותו גלגול

ג`אז ואופרה באותו גלגול

» מאת רותי חלבני

מי זה בא אליי היום לשעור?

מי זה בא אליי היום לשעור

איך נוצר מרחב בטוח ופתוח לשירה? תהליכי למידת פיתוח קול.» מאת רותי חלבני

מי זה בא אליי היום לשעור?

מי זה בא אליי היום לשעור?

» מאת רותי חלבני

כולם רואים פיל אבל לא מדברים עליו

כולם רואים פיל אבל לא מד

פיתוח קול מבריח פילים מהחדר» מאת רותי חלבני

הקליינט הלא רציונלי

הקליינט הלא רציונלי

פתאום קמה אשה בבוקר סגרירי ורוצה לשיר, וזה לא ברור לה למה וזה לא כמו לרצות לרזות, לאכול בריא, להתעמל, לבלות יותר, לפגוש חברים או לקרוא ספר ולצפות בסרט. הרצון לשיר שייך לסיפור מיוחד ואחר.» מאת רותי חלבני

הקליינט הלא רציונלי

הקליינט הלא רציונלי

» מאת רותי חלבני

מה מניע אנשים לשיר?

מה מניע אנשים לשיר?

בראיון לרדיו ענה מרואיין, זמר אופרה מפורסם, לשאלה ?מה מניע אותך לשיר? בזו הלשון: ?אם לא הייתי זמר הייתי בוודאי הופך לאדם מסוכן?.» מאת רותי חלבני

מה מניע אנשים לשיר?

מה מניע אנשים לשיר?

» מאת רותי חלבני

כל הפעילויות של רותי חלבני - אמנית קול:

פיתוח קול אישי וקבוצתי

כתת אמן לחובבי שירה

הזדמנות ללמוד פיתוח קול ואת עצמך דרך מפגשי שירה או בשעורים פרטיים או בקבוצות שירה» עם רותי חלבני

כל השבוע-שני
פיתוח קול אישי וקבוצתי

כתת אמן לחובבי שירה

עם: רותי חלבני

מתי: כל השבוע-שני

קבוצת שירה ימי שני בערב

קבוצת שירה לנשים ולגברים

מסוקרנת לדעת איך שירה בקבוצה יכולה להיות מקור השראה להתפתחות באפיקים אחרים בחייך? אין לך רקע מוזיקלי מקצועי ואת לא נוהגת לשיר מחוץ לאמבטיה אבל מוכנה להתנסות במשהו חדש ומפתיע? קבוצת בוקר וערב» עם רותי חלבני

ראשון
קבוצת שירה ימי שני בערב

קבוצת שירה לנשים ולגברים

עם: רותי חלבני

מתי: ראשון

לשיר בקבוצה בימי ראשון ושני בבוקר

לדעת לשיר, לדעת הקול

מפגש בין שעתיים בקבוצה קטנה ואינטימיתהמשלב בין שירה יחידנית לשירה קבוצתיתהתנאים האידאליים לכל מי שאוהבת לשיר ורוצה קצת לעשות משהו עם השירה שעוד לא עשתה» עם רותי חלבני

שני
לשיר בקבוצה בימי ראשון ושני בבוקר

לדעת לשיר, לדעת הקול

עם: רותי חלבני

מתי: שני

שיתוף חברים
עם : רותי חלבני