לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

שתי שפות - תנועה אחת

אילנית תדמור וראבעה מורקוס - סטודיו PLAY אילנית תדמור - דרך גוף
אילנית תדמור וראבעה מורקוס - סטודיו PLAY אילנית תדמור - דרך גוף


האפשרות להיפגש, יהודים וערבים, אנשים ואנשים, דרך אמנות האימפרוביזציה והקונטקט. קצת על המסע שלי ושל ראעבה מורקוס שותפתי, מסע של מפגש, של אמונה וגם של תקווה.

יום שישי בשעה אחת, קיבוץ געתון, מפגש של ראבעה ושלי במסגרת פסטיבל דרך הגוף. במסגרת פאנל שעוסק בשיתופי פעולה של יהודים-ערבים באמנות, אנחנו משתפות את העשייה שלנו בשש השנים האחרונות, מספרות על ומראות את פרויקט "גשרים", להקת נוער ערבי יהודי.

יחד איתנו בפאנל גם מיכל אבולפיה שמובילה את "חוות שלום, מה נשמע?" ומיכל ישראלסתם שמובילה את האקדמיה לשלום, שכולנו פועלות לקירוב בין יהודים וערבים דרך אמנות: אנחנו דרך האימפרוביזציה והקונטקט, והן דרך קירקס וריקוד סטפס.

לאחר הפאנל ראבעה ואני הנחנו סדנה של שלוש שעות, מפגש אחד מתוך סדרה בשם "שתי שפות ? תנועה אחת".

זו היתה פעם ראשונה בעשייה המשותפת שלנו, שלימדנו קהל שכולו יהודי, למעט משתתפת ערביה אחת.
שיתפנו על המפגש שלנו, ועל הדרך שלנו, החיפוש אחר אפשרויות של מפגש בין ערבים ויהודים דרך עולם הקונטקט והאימפרוביזציה.

בחרנו בסשן שמתרכז בזכרונות שיש בגוף: של כאב או פציעה, ומה קורה איתם ברגע ההווה, כעת. ההזמנה שלנו היתה, מבלי לדבר, לגעת במקומות שיש בהם קושי פיזי וריגשי, אחד נוגע ורוקד את מקומות הכאב בגוף, והפרטנר מסתכל ומהדהד בתנועה את מה שהוא ראה.
לקראת סוף הסדנה יצרנו מעגל גדול, הזמנו להיכנס ולצאת ממנו, לחצות אותו בכל דרך שבוחרים: הליכה או תנועה, לחוד או ביחד.

לרגע ראבעה ואני נפגשות במרכז המעגל, והיא מחבקת אותי, חיבוק חזק. לכמה שניות אנחנו ביחד, בלב הסטודיו. מסביבנו מלא תנועה וריקוד של המשתתפים ומוסיקה שמחה ברקע. אנחנו באי של החיבור הכנה והחזק של שתינו, נרגשות מעוצמת החיבור שיש בו המון אהבה וכאב בו- זמנית.
בסוף הסדנה הקראנו שאלות איתן פתחנו את הסדנה, שאלות מתוך טקסט שראבעה כתבה לפני כמה שנים: "כשאתה רואה אותי, מי אני בעייניך?", "מה אני בטריטוריה שלך ומה אתה בטריטוריה שלי?", ובאופן כמעט ספונטני נוספו גם שאלות של המשתתפים שנאמרו לחלל המעגל הגדול .
גם היום, כבר יומיים אחרי, אנחנו מרגישות שתינו כמה חשוב לייצר מרחבים בטוחים, שבהם אפשר לגעת בגוף, במילה ובמפגש, בנושא הכל כך מורכב וכואב וחשוב, דו הקיום שלנו כאן בארץ.
עבורנו, המפגשים הללו, זו דרך להתחיל את הריפוי.

הסטודיו נותן לנו אפשרות בטוחה להתאמן על האיכויות אותן אנחנו רוצות גם בחיים מחוץ לסטודיו: תקשורת פתוחה וכנה, הקשבה לאחר מתוך הסכמה להשתנות, עבודה משותפת שמקבלת ונותנת לכל אחד מקום, רצון אמיתי להיות כאן ועכשיו בנוכחות מלאה ולרקוד את רגע ההווה.
בחרנו להתרכז בעשייה האמנותית, ועבורנו זו העשייה הפוליטית, למצוא את המשותף וממנו לפעול וליצור.
תודה לפסטיבל "דרך הגוף": לריבי ועמית וכל הצוות, שאיפשרו לנו לשתף ולא פחדו לתת במה ומקום לנושא כל כך רגיש.

ותודה לכל המשתתפים שבחרו לפגוש אותנו, ועשו זאת למשך כל אותן 3 השעות בצהרי יום שישי.
ולסיום, הטקסט אותו ראבעה כתבה ועימו עבדנו בסדנה:

Facing the Other, I become an ?Other? myself
There is no past without territory
checkpoint-for-two
where borders are defined by the arbitrary force of
collective memory, where individual identity is forged by history
constructed by the tribe. back up questions memory in an
eminently conflictive territory
questions the connections between*
territory, identity and memory
who I am?
Who I am for you?
How do I see you?
What is your territory?
Where are your memories?
Who are you in your territory?
Who are you in my territory?
What do you act upon?
To what do you react?
What border lies between your place and mine?
What do we do together?
What are we waiting for?

המאמר פורסם גם כאן »

אילנית תדמור כוריאוגרפית, מרצה ומורה לאימפרוביזציה וקונטקט.
מקימת סטודיו PLAY לתהליכי התפתחות דרך גוף ותנועה.
כשנה לאחר הרצאתה בTED, פתחה קורס להכשרת מורים ומנחים.
מובילה מפגשי תנועה לערבים ויהודים, יחד עם ראבעה מורקוס, עימה הקימה את "גשרים".

כל המאמרים של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצא

אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי?? » מאת אילנית תדמור / חן

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

» מאת אילנית תדמור / חן

חג פסח - ואיך הוא קשור לאימפרוביזציה?

חג פסח - ואיך הוא קשור ל

פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד, ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים. זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מכילה בתוכה מפגש שמאפשר לכולם להיות שווים. כולם יכולים לרקוד קונטקט, בכל גיל ובכל רמה פיזית.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

» מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

"אם אתה יכול להביט ראה, אם אתה יכול לראות התבונן" (ז`וזהסאראמאגו). העיניים מייצגות את היכולת שלנו לראות בבירור, עבר, הווה ועתיד. » מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

» מאת אילנית תדמור / חן

על ריקוד ושיוויון - לרקוד עם כולם - קונטקט אימפרוביזציה

על ריקוד ושיוויון - לרקו

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מציעה מפגש. מפגש של כל אחד עם עצמו, מפגש עם אנשים שונים.היא מציעה מרחב למפגש שפתוח לכולם.הזמנה פשוט להיפגש, דרך דואט כאן ועכשיו.» מאת אילנית תדמור

להסכים לקוד, להסכים להיות פגיע

להסכים לקוד, להסכים להיו

מה מאפשר לאנשים לעבור תהליך דרך הגוף? לעבור תהליך דרך הגוף שיאפשר להם גילוי של מקומות חדשים, בתנועה ובחיים בכלל.ולא, זה בכלל לא קשור למצב פיזי, גיל או נסיון.» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - על ריקוד, ריפוי ושינוי

הילינג דאנס - על ריקוד,

ההילינג דאנס נוצר מתוך רצון לחבר, לבנות גשר בין מקומות של הרפייה לבין המירוץ המטורף של החיים.מה הגוף יכול ללמוד על מעברים, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על החיים.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיח

היכולת לעצור להקשיב היא זכות.מספיק שינוי קטן, כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:ממקום אוטומטי למקום של נוכחות ערה.תשומת הלב לפרטים החדשים, היא המפתח לשינוי.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם, להקשיב לגוף.» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

» מאת אילנית תדמור

לרקוד חופש - מסע של גוף ותנועה באי יווני

לרקוד חופש - מסע של גוף

לרקוד חופש מסע של מפגשים: שלי עם עצמי, עם הגוף שלי, עם הקארמה שלי, עם האנשים שבחיי. מסע שהתחיל באי פארוס עם ניסים אמון והמשיך בסטודיו בתל אביב עם אילנית תדמור. רוצים גם? זה לגמרי אפשרי!» מאת חן קס

אימפרוביזציה - בסטודיו ומחוצה לו

אימפרוביזציה - בסטודיו ו

אימפרוביזציה היא כלי המאפשר לכל אחד להתחבר אל הגוף שלו, אל היצירתיות הטמונה בו ולפתח דרכים מגוונות בתקשורת.» מאת אילנית תדמור

ריקוד מגע וריפוי - מה שהם ומה שביניהם

ריקוד מגע וריפוי - מה שה

לרקוד, להקשיב, לגוף, לנשימה, לפרטנר. לרקוד מתוך הקשבה, קשר שאינו מערב מילים, הסכמה, אפשרויות, מודעות, חמלה. תקשורת באמצעות שפת הגוף, לרקוד מתוך מקום שקט. כמה אושר..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

הרגע בו הבנתי שאני יכולה פשוט לרקוד..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - לרקוד, לחוות, להירפא

הילינג דאנס - לרקוד, לחו

ההילינג דאנס נועד לאפשר לגוף לחוות את התנועה ממקום משוחרר ופתוח, להיות קשוב, להיות בזרימה, ופשוט לרקוד.» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

המאמר נכתב על ידי אילנית מנהלת האנסמבל, לקראת מופעם הראשון במסגרת מופעי PLAY 27 בסטודיו» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

» מאת אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קרי

חברים יקרים, כפי שהינכם יודעים ב 30/12 יצאנו איליה, אביב ואני למסע של שבועיים במוסקווה שכלל סדנאות והנאה למרות שהיה מאוד קר, ורציתי לשתף אתכם בחוויות שלנו» מאת גילה אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

» מאת גילה אילנית-תדמור

כל הפעילויות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

האימפרוביזציה מציעה דרך עבודה מאד אקולוגית, לרקוד עם מה שנוכח בי ברגע זה. היא מאפשרת ללמוד תכנים חדשים וגם דברים שאנחנו כבר יודעים, ובכל פעם מזווית מעט אחרת.» עם אילנית תדמור / חן / מיכל

שלישי
קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

עם: אילנית תדמור / חן / מיכל

מתי: שלישי

שיתוף חברים
עם : אילנית תדמור