' '
לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

להתאהב בלרקוד

ריקוד אימפרוביזציה - סטודיו PLAY אילנית תדמור - דרך גוף
ריקוד אימפרוביזציה - סטודיו PLAY אילנית תדמור - דרך גוף


הרגע בו הבנתי שאני יכולה פשוט לרקוד..

הרגע בו הבנתי שיש אפשרות `פשוט לרקוד` היה כשנעמדתי מול המראה בשיעור הראשון באקדמיה למחול בירושלים. המחשבה הראשונה שעברה לי בראש הייתה: "כמה אושר יש באפשרות לרקוד" והמחשבה השנייה ש"מכאן, מהסטודיו, אני לא יוצאת".

ההתרגשות והשמחה הסירו כל ספק שעלה על דעתי... כמו למשל מה אני אעשה עם זה בחיים... הייתי פשוט מאושרת. היו אלה צעדיי המקצועיים הראשונים בתוך עולם הריקוד. תמיד אהבתי לרקוד. כילדה ביליתי את רוב זמני בסלון הוריי, רוקדת לצלילי מוסיקה שהתנגנה מתקליטים שונים. הקהל שלי היה דודים וחברים, ולעיתים היה זה קהל דמיוני. רקדתי לבד ודמיינתי את כל אלה שרוקדים לצידי .

בעקבות האהבה הזו, כשהייתי בכיתה א` הלכתי יחד עם בנות כיתתי לשיעור הבלט הקלאסי הראשון שלי. יצאתי ממנו בעיניים דומעות ולב עצוב . לא הבנתי מה הקשר בין האווירה הנוקשה שהשרתה המורה חמורת הסבר עם הקוקו ההדוק מדי לראשה, וההוראות המשעממות שלה לתלמידות, לבין הריקוד שאני חוויתי בסלון שלי, בבית?
חזרתי אליו, לסלון, ולריקודים שלי בהם היה הרבה חופש, דמיון, מוסיקה, ביטוי אישי ובעיקר שמחה.

בגיל הטיפש עשרה גיליתי את עולם התיאטרון, ואת האפשרות לעלות ולהופיע על במה. הבמה והקהל נתנו לי מקום של ביטוי, של התרגשות. מקום שהמשחקיות בו היא הדבר האמיתי. לפני כל הופעה הייתי מאבדת את קולי ומרגישה לחץ מהחשש שמא לא אצליח להוציא קול, מה יקרה אז.
אלא שהתנועה הייתה הצד המוביל גם בתוך עולם התיאטרון, מצאתי את עצמי נעה יותר מאשר משחקת על הבמה. חיפשתי כנות, ובתוך טקסט כתוב תמיד הרגשתי איכשהוא מסתתרת. עם הגוף, כך חשתי, לא הייתה אפשרות לזיוף.

לריקוד חזרתי רק אחרי שנים. כמו רבים, חשבתי שאיחרתי את המועד. שאני מבוגרת מדי, שאין לי את הגוף המתאים. נשאר שם מקום כואב בלב, דבר שלא איפשר לי ללכת ולראות הופעות מחול של אחרים. קינאתי בכל אלו שמופיעים.
לאחר הצבא, הקרבי במיוחד, הלכתי כמצופה לאוניברסיטה, שם למדתי ספרות ותיאטרון, ולקחתי גם קורס בכוריאוגרפיה לתיאטרון. כבונוס, ככיף. בסוף שנת הלימודים הראשונה באוניברסיטה מצאתי את עצמי בחזרות לקראת מופע שהעלינו ברחבי הקמפוס. שוב הייתי על הבמה, נושמת, חיה ונהנית.
המורה המליצה על מגמת תנועה חדשה באקדמיה, וכך, בחשאי, פניתי למבחני הקבלה למגמה הזו.

בידיים רועדות פתחתי את מכתב התשובה מהאקדמיה, ופרצתי בשאגות שמחה על הקבלה שלי לחוג. וכך בגיל 21 נכנסתי לאקדמיה למחול, ללא ניסיון קודם בריקוד. הגשמתי חלום. הייתי מאושרת. הייתי מאוהבת באפשרות שניתנה לי לרקוד.
מאז עברו עשרים שנה ואכן כך היה. רקדתי ללא הפסקה. נסעתי לחו"ל ורקדתי. חזרתי לארץ ורקדתי .עברתי מסטודיו לסטודיו ועל במות שונות ורקדתי. רקדתי כששמחתי. רקדתי כשהיית עצובה, חולה או מאושרת. רקדתי ועדיין רוקדת.

מגיל 21 ועד היום למדתי כל כך הרבה ממורים רבים, מקולגות ומהתלמידים.
בנסיעותיי הרבות בעולם פגשתי אנשים כמוני שחוקרים, מלמדים ויוצרים דרך האימפרוביזציה והקונטקט. פיתחתי עימם דיאלוג עמוק. גיליתי עולם מלא של אנשים, פסטיבלים ואירועים. גיליתי שהריקוד הפך לדרך חיים, ושדרכו ניתן להתפתח ביצירה. שניתן לעשות עבודה פנימית דרך הריקוד, וכי הדרך חשובה מהמטרה. זו הדרך שהובילה אותי לעבוד יותר ויותר עם אנשים שאינם רקדנים, כאלה שכמוני אוהבים לרקוד ושתמיד חלמו על כך. אני יותר ממאושרת על הזכות שניתנה לי לאפשר לאנשים רבים דלת כניסה אל העולם הקסום הזה של המחול.

המאמר פורסם גם כאן »

אילנית תדמור אילנית תדמור, רקדנית, כוריאוגרפית ומורה לאימפרוביזציה וקונטקט. מקימת סטודיו PLAY -צמיחה ויצירה בתנועה, המאפשר לכל מי שרוצה למצוא את הדרך לגופו ולעצמו באמצעות התנועה וחדוות האימפרוביזציה.

כל המאמרים של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצא

אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי?? » מאת אילנית תדמור / חן

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

» מאת אילנית תדמור / חן

חג פסח - ואיך הוא קשור לאימפרוביזציה?

חג פסח - ואיך הוא קשור ל

פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד, ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים. זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מכילה בתוכה מפגש שמאפשר לכולם להיות שווים. כולם יכולים לרקוד קונטקט, בכל גיל ובכל רמה פיזית.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

» מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

"אם אתה יכול להביט ראה, אם אתה יכול לראות התבונן" (ז`וזהסאראמאגו). העיניים מייצגות את היכולת שלנו לראות בבירור, עבר, הווה ועתיד. » מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

» מאת אילנית תדמור / חן

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

האפשרות להיפגש, יהודים וערבים, אנשים ואנשים, דרך אמנות האימפרוביזציה והקונטקט. קצת על המסע שלי ושל ראעבה מורקוס שותפתי, מסע של מפגש, של אמונה וגם של תקווה.» מאת אילנית תדמור

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

» מאת אילנית תדמור

על ריקוד ושיוויון - לרקוד עם כולם - קונטקט אימפרוביזציה

על ריקוד ושיוויון - לרקו

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מציעה מפגש. מפגש של כל אחד עם עצמו, מפגש עם אנשים שונים.היא מציעה מרחב למפגש שפתוח לכולם.הזמנה פשוט להיפגש, דרך דואט כאן ועכשיו.» מאת אילנית תדמור

להסכים לקוד, להסכים להיות פגיע

להסכים לקוד, להסכים להיו

מה מאפשר לאנשים לעבור תהליך דרך הגוף? לעבור תהליך דרך הגוף שיאפשר להם גילוי של מקומות חדשים, בתנועה ובחיים בכלל.ולא, זה בכלל לא קשור למצב פיזי, גיל או נסיון.» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - על ריקוד, ריפוי ושינוי

הילינג דאנס - על ריקוד,

ההילינג דאנס נוצר מתוך רצון לחבר, לבנות גשר בין מקומות של הרפייה לבין המירוץ המטורף של החיים.מה הגוף יכול ללמוד על מעברים, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על החיים.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיח

היכולת לעצור להקשיב היא זכות.מספיק שינוי קטן, כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:ממקום אוטומטי למקום של נוכחות ערה.תשומת הלב לפרטים החדשים, היא המפתח לשינוי.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם, להקשיב לגוף.» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

» מאת אילנית תדמור

לרקוד חופש - מסע של גוף ותנועה באי יווני

לרקוד חופש - מסע של גוף

לרקוד חופש מסע של מפגשים: שלי עם עצמי, עם הגוף שלי, עם הקארמה שלי, עם האנשים שבחיי. מסע שהתחיל באי פארוס עם ניסים אמון והמשיך בסטודיו בתל אביב עם אילנית תדמור. רוצים גם? זה לגמרי אפשרי!» מאת חן קס

אימפרוביזציה - בסטודיו ומחוצה לו

אימפרוביזציה - בסטודיו ו

אימפרוביזציה היא כלי המאפשר לכל אחד להתחבר אל הגוף שלו, אל היצירתיות הטמונה בו ולפתח דרכים מגוונות בתקשורת.» מאת אילנית תדמור

ריקוד מגע וריפוי - מה שהם ומה שביניהם

ריקוד מגע וריפוי - מה שה

לרקוד, להקשיב, לגוף, לנשימה, לפרטנר. לרקוד מתוך הקשבה, קשר שאינו מערב מילים, הסכמה, אפשרויות, מודעות, חמלה. תקשורת באמצעות שפת הגוף, לרקוד מתוך מקום שקט. כמה אושר..» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - לרקוד, לחוות, להירפא

הילינג דאנס - לרקוד, לחו

ההילינג דאנס נועד לאפשר לגוף לחוות את התנועה ממקום משוחרר ופתוח, להיות קשוב, להיות בזרימה, ופשוט לרקוד.» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

המאמר נכתב על ידי אילנית מנהלת האנסמבל, לקראת מופעם הראשון במסגרת מופעי PLAY 27 בסטודיו» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

» מאת אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קרי

חברים יקרים, כפי שהינכם יודעים ב 30/12 יצאנו איליה, אביב ואני למסע של שבועיים במוסקווה שכלל סדנאות והנאה למרות שהיה מאוד קר, ורציתי לשתף אתכם בחוויות שלנו» מאת גילה אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

» מאת גילה אילנית-תדמור

כל הפעילויות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

האימפרוביזציה מציעה דרך עבודה מאד אקולוגית, לרקוד עם מה שנוכח בי ברגע זה. היא מאפשרת ללמוד תכנים חדשים וגם דברים שאנחנו כבר יודעים, ובכל פעם מזווית מעט אחרת.» עם אילנית תדמור / חן / מיכל

שלישי
קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

עם: אילנית תדמור / חן / מיכל

מתי: שלישי

שיתוף חברים
עם : אילנית תדמור