' '
לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

על קונטקט והורות

על קונטקט והורות - דניה אלרז - דרך גוף
על קונטקט והורות - דניה אלרז - דרך גוף


הרבה פעמים אני שואלת את עצמי האם ההורות שלי מושפעת מהיותי עוסקת בקונטקט ובאימפרוביזציה...? ולהפתעתי, התשובה היא בכלל לא חד משמעית.

למשל, אני לא הצטיינתי במיוחד בעיסוי התינוקות שלי, אני לא מעיפה אותם באוויר המון פעמים ביום, לא ציינתי וניתחתי כל שלב התפתחותי, וגם לא עקבתי אחר הצורה של עצם האגן כל ערב לפני השינה.

גם בגוף שלי ציפיתי להיות אחרת- למשל, להניק בלי שהגב יהפוך לקווץ, ולעשות תרגילי יוגה תוך כדי שאני משחקת איתם על הרצפה בסלון, כבר משבוע אחרי הלידה.

וכמובן, חשבתי שאביא אותם לג?אם ישר מחדר הלידה, ושאזמין את כל חברי מהקונטקט להיות איתי בצירים.... ולא כך היה...

בהתחלה היה לי קשה עם זה. הרגשתי לא מספיק מוטמעת ומוגפנת בהורות שלי. שאני לא באמת נוכחת איתם, כמו שאני יכולה להיות בשיעור קונטקט. שאני לא מצליחה לחבר את כל החלקים שלי יחד. שאני לא מביאה להם את המיטב שלי.

אבל כששמעתי מחבר טוב, גאון בידע גוף, שנולד לו ילד זמן קצר לפניי, שגם הוא, שאפילו הוא, לא עוקב אחרי כל שלב התפתחותי של הבן שלו- נרגעתי.

לאט לאט, הבנתי שזה ממש בסדר שאני לא עושה את כל הדברים האלו. שאני לא מגשימה את החזון האמהי המושלם שלי, אלא שאני סתם אני. שאני לא מורה לקונטקט שהיא אמא, אלא שאני אני. שאני יחסית מרשה לעצמי ולהם להפגש איתי כמו שאני, ושאני פוגשת אותם ממקום הרבה יותר פשוט וחסר נסיון, מהמקום שאני נמצאת בו כשאני בסטודיו. שזה לא קשור לקונטקט, אלא לבית ולהיותי אמא ממש ממש חדשה אף על פי שאני מורה לקונטקט וגוף די מנוסה.

פתאום קצת שמחתי שאני לא עוקבת אחרי שלבים התפתחותיים, אלא סתם מופתעת מאיך שהוא מסביר את עצמו בלי מילים, והרגשתי שזה טוב שאני לא עושה יוגה לידם, אלא סתם שוכבת על הרצפה ומנסה לעזאזל להבין איך משחקים עם ילד בן 5 חודשים בלי להשתעמם!

התחלתי לאהוב את זה שאני מחפשת איך למצוא עניין בהשמעת קולות מטופשים וקשקוש בקשקשן מפלסטיק יד שלישית שקיבלנו מחברים. ושמחתי ונהניתי מאוד לבנות עם הגדול בלגו תוך כדי שאני נמנעת מלהשפיע, מעודדת אותו להיות המוביל, ומופתעת מהמקומות אליהם אנחנו מגיעים.

נכון לעכשיו, והדרך עוד ארוכה, נדמה לי זה שאני מורה לקונטקט משפיע על ההורות שלי בדרכים הרבה יותר מעודנות משחשבתי מלכתחילה. ושאני צריכה עדיין להיות אמא עוד כמה שנים לפני שאבין את זה באמת.

כשאני אהיה אמא כמות שנים כמו שאני מורה, אז אוכל אולי לחבר את הדברים יחד.
ובנתיים, אני מקווה לצעוד את הצעדים עם הילדים שלי בקצב המשותף לנו-
יום אחרי יום, צעד אחרי צעד, שאלה אחרי שאלה, ומידי פעם תשובונת...

וכבר השאלה שאיתה פתחתי מעט השתנתה, ונעשתה מדוייקת יותר- מה הקשר בין היותי מורה לקונטקט לבין האופן שבו אני נמצאת עם ילדיי.

המאמר פורסם גם כאן »

דניה אלרז רוקדת ומלמדת קונטקט אימפרוביזציה קרוב לעשר שנים. בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי, למדה, לימדה והופיעה בארץ, בפולין, בקנדה ובארה"ב. דניה משלבת בעבודתה ידע אנטומי נרחב, רקע במשחק וסקרנות על הקשר בין התפתחות אישית לבין עבודה עם הגוף.

כל המאמרים של דניה אלרז:

סיכום סדנא - מחשבות ומעשים

סיכום סדנא - מחשבות ומעש

סיכום סדנא עם קארל פרוסט בקנדה» מאת דניה אלרז

כל הפעילויות של דניה אלרז:

הקבוצה ללימודי קונטקט ואימפרוביזציה

הקבוצה לקונטקט

קבוצה מקצועית ללימודי קונטקט ואימפרוביזציה לבמה בניהולה של דניה אלרז.הקבוצה עוסקת בקונטקט, פרוייקטים אישיים,הוראה ומופעים.הלימודים מתקיים במסלול יומי, דו-יומי ושיעורים שבועיים.» עם דניה אלרז

שני-חמישי
הקבוצה ללימודי קונטקט ואימפרוביזציה

הקבוצה לקונטקט

עם: דניה אלרז

מתי: שני-חמישי

קורס ביסודות טכניקת הקונטקט-עם דניה אלרז

יסודות הקונטקט

בשנה"ל הקרובה, אנחנו פותחים שיעור ערב חדש ומהפכני- יסודות הקונטקט YESסודות! בשיעור זה, נתמקד ביסודות של הטכניקה, תוך מתן שימת לב מיוחדת לערכים האנושיים המיוחדים שהתחום מציע.» עם דניה אלרז

קורס ביסודות טכניקת הקונטקט-עם דניה אלרז

יסודות הקונטקט

עם: דניה אלרז

קונקטקט אימפרוביזציה- דניה אלרז- ירושלים

קונטקט אימפרו? ממשיכים

בשנת הלימודים הקרובה, קבוצת הממשיכים תמשיך לשנה נוספת יחד, זוהי קבוצה מיוחדתומחוייבת, ונשמח לקבל אליה חברים חדשים! » עם דניה אלרז

שני
קונקטקט אימפרוביזציה- דניה אלרז- ירושלים

קונטקט אימפרו? ממשיכים

עם: דניה אלרז

מתי: שני

תנועה לנשים עם דניה אלרז- ירושלים

שיעורי תנועה לנשים

אני שמחה להזמין אותך להצטרף אליי לקבוצת הנשים ?עיתים לתנועה?!» עם דניה אלרז

רביעי
תנועה לנשים עם דניה אלרז- ירושלים

שיעורי תנועה לנשים

עם: דניה אלרז

מתי: רביעי

קונטקט אימפרוביזציה לנשים עם דניה אלרז

לימודי קונטקט לנשים

זוהי קבוצה מקצועית ומחוייבת,ונשמח לקבל אליה חברות חדשות! כל נרשמת מוזמנת לפגישה אישית, שבה נכיר, נרקוד, נדבר, ונפתח את השנה טוב יותר!» עם דניה אלרז

חמישי
קונטקט אימפרוביזציה לנשים עם דניה אלרז

לימודי קונטקט לנשים

עם: דניה אלרז

מתי: חמישי

שיתוף חברים
עם : דניה אלרז