במה שונה התראפיה בצחוק לסדנת הצחוק? מדובר פה יותר על המקום המחייב ולעתים הטיפולי של הצחוק. על מנת שנוכל להעריך את המקום המרפא ו``הרציני`` של ההשתטות והצחוק- אנו חייבים לתרגל כל יום , בבחירה
במה שונה התראפיה בצחוק לסדנת הצחוק? מדובר פה יותר על המקום המחייב ולעתים הטיפולי של הצחוק. על מנת שנוכל להעריך את המקום המרפא ו``הרציני`` של ההשתטות והצחוק- אנו חייבים לתרגל כל יום , בבחירה וברצון (כי זה אפשרי)- גם מבלי תלות בקבוצה ובנסיבות חיים. אם אני מתרגל זה הופך להרגל. וזה לא משנה האם אני מתרגל צחוק המותנה בהומור או צחוק דרך הגוף (שחלקו כולל אף זיוף)- כי גם אם המח כן יודע להבדיל הגוף לא יודע להבדיל מבחינת תחושת האושר שאותה אנו חווים, אותה אופוריה. אנו יכולים להשפיע בבחירה על הכימיה של הדם (אנדורפינים, קורטיזול) וכן על המערכת החיסונית- וזה הוכח מדעית , בעיקר ע``י ד``ר לי ברק מאוניברסיטת לומה לינדה.
למי זה מתאים? בעיקר לאלו שנמצאים על סף משבר בחייהם או בתוך ``מחלה``. למי שמחפש את העומק של המונח ``צחוק`` גם מעבר לפן האירובי שלו. וגם לאלו שמסיבה כלשהי מתביישים להגיע לקבוצה. כל מי שמרגיש שהוא רוצה לחזק את הכוחות הבונים, המע האימונולוגית והכוחות הבונים ולהתחייב לתרגול. לאנשים הרוצים לעזוב את הדרך ההיגיונית -לינארית בחיים ולהסתמך רק עליה, ולנסות משהו חדש- לא הגיוני.
ההבדל בין קבוצה קבועה ל 1 על 1: ישנו דגש ייחודי לפונה. מוניטורינג ליווי אישי ותרגול ביחד. הסשן מתמקד לא רק בצחוק אירובי אלא גם בשיפור מימיקה של פנים, שפת גוף, הצהרות חיוביות כלפי הסביבה ואיך לייצר אופטימיות וצחוק מתוך בחירה. אנו גם לומדים איך לצחוק לא כתלות בקבוצה (או נסיבות חיים אחרות המאפשרות ``נוחות``). בסשן ניתנים כלים לתרגול עצמאי כל יום למשך 40 יום. אח``כ התרגול הופך להיות Built In
על מה מבוסס הסשן טכנית? במפגשים הראשונים אנו מתבססים על טכניקת יוגה צחוק אותה הבאתי לארץ ופתחתי אותה יחד עם דר אוטה לימנט ב2004 אך גם על גישות מעמיקות יותר של ד``ר אנט גודהרט, אך אנו גם משלבים משחקי חברה ותרגילי ג`יבריש אימפרוביזציה. לקחתי גם אלמנטים מקינסיולוגיה ופסיכולוגיה חיובית כמובן שהיא חלק מהרובד הרוחני-קוגניטיבי של הצחוק. במפגשים המתקדמים אנו משלבים התערבויות פרדוקסליות, וטכניקות העוזרות לאדם לקבל את חולשותיו, פחדיו, חוסר שלמותו ולהתחיל ``לשחק`` עם זה בצורה הומוריסטית, לעזור לאדם לצחוק על עצמו - כלומר לקחת צעד אל מחוץ לבעיה במקום להזדהות איתה.
האם זה תחליף למועדוני צחוק? ממש לא. מועדונים מאפשרים את המקום החברתי הסוציאלי של הצחוק. השילוב בין הצחוק במועדוניםקבוצות לבין צחוק לבד הוא מושלם. אך יש להבין שיוגה צחוק הינה רק ``שער`` לעולם מלא ומעמיק העוסק ב``צחוק`` על כל רבדיו והמעבר מהגישה ההגיונית-לינארית-שכלית בעולם לגישה הומוריסטית, לא לינארית בה אמיתות רבות, אמונות שונות שלנו אותם רכשנו מהילדות אינם תקפות עוד.
יש טענה שלא ניתן לצחוק רק עם אדם אחד: לא נכון בכלל. מה שחשוב זה הרצון Willingness והבחירה הקוגנטיבית לצאת מגנטיקה של קרבן ועצב לגנטיקה של שמחה או האפיגנטיקה. אם מדברים על קשר עין שהוא חשוב מאוד- די בעוד זוג עיניים אחד כדי לגרום לצחוק המאולץ להיהפך למידבק. הנסיון הראשוני שלי עם תראפיה בצחוק לפני מעל 10 שנים היה עם נשאי וגוססי איידס- הייתי עובר ממיטה למיטה בהודו ובאתיופיה ועובד איתם, בישראל למשל הייתי תראפיסט הצחוק בביהח בילינסון בעמדות הכימותראפיה...זה עובד ובאחריות מלאה. עם זאת, על מנת לצחוק יש לדעת לתת מקום לכאב, בכי וכל ספקטרום הרגשות. גם הכעס הוא רגש חיוני מאוד, בביטוי קצר שלו.
עוד פרטים ותיאום ציפיות: אלכס סטרניק, מאמן בינלאומי לתראפיה בצחוק ומומחה לאמנות הנונסנס. תזונאי קליני המפגשים מתקיימים בזכרון יעקב . אפשרי באנגלית
Alex Sternick
אלכס סטרניק, מנטור, יזם, מנחה בינלאומי לתחום ג`יבריש אימפרוביזציה, מביא השיטה לארץ ומקים מועדון היוגה צחוק הירושלמי הראשון שנוסד בארץ (אוגוסט 2004). בדצמבר 2004 ארגן את ביקורו של הוגה השיטה בארץ, ד"ר קטריה. קיבל את אות LAUGHTER AMBASSADOR על יוז
מפגשים אישיים תהליכיים בהומורדרמה והאימון הפרדוקסלי, תראפיה בצחוק, כלים עוקפי שכל כנונסנס וג`יבריש. לעידוד ספונטניות, אינטואיטיביות, שמחה וזרימה. להקליל, לפגוש ולהתיידד גם עם אי הנוחות.» עם אלכס סטרניק
ללמוד לצחוק גם כשרע לנו בחיים כדי להרגיש יותר טוב. בואו נלמד לצחוק אל מול הפתעות החיים ונחזק את הכוחות הבונים. להגיע אל כס הצחוק- מפגשים אישיים עם אלכס סטרניק, מנטור, מנחה בינ"ל. מביא השיטה» עם אלכס סטרניק
צחוק הוא עניין רציני. שטויות הן דרגה גבוהה של חוכמה. המסע הארוך ביותר מתחיל ונגמר כאן ועכשיו. זוהי חוכמת השוטה, שמייצג אותה הקלף ללא מספר מחפיסת קלפי הטארוט: הג´וקר» עם אלכס סטרניק ו ד"ר יואב בן דב