מומחית ובעלת ניסיון רב שנים בתחום התנועה ותהליכי ריפוי המבוססים על תנועה דרך השלד, מטפלת בכירה בשיטת אילן לב ומורה לטכניקת קליין
לקריאה נוספת »
שמי עדי שילדן ואני יכולה לעזור לך לעשות את קפיצת הדרך המשמעותית הבאה בנוגע ליכולות הפיזיות שלך - להחלים מפציעות, להיפרד מכאבים, להגדיל את טווחי התנועה, להרגיש נוח יותר בגוף ולשכלל את יכולות הגוף עד למקסימום הפוטנציאל התנועתי של הגוף הייחודי שקיבלת.
הייעוד שלי הוא ללמד אנשים להשתמש באופן מיטבי בגוף הייחודי שלהם על מנת לחיות חיים יותר בריאים, מלאים ושמחים.
לפניך סיפור המסע האישי שלי בנתיבי התנועה, הריפוי והטיפול, ובתקווה, ניתן יהיה להבין יותר טוב מבעד למילים הללו מי אני.
*לרדוף אחר החלומות*. המסע שלי אל השלד ואל עצמותיי/עצמי התחיל אי שם לפני מעל לעשור. לאחר שהשתחררתי משירות צבאי ארוך החלטתי לתת צ?אנס לחלום ישן נושן להיות רקדנית מקצועית. באותו הזמן בסביבה שלי זה היה רעיון מופרך למדי, כל החברות והחברים מהצבא הלכו להייטק, משרות ביטחוניות, רפואה ועוד שלל מקצועות ?מבטיחים?. לבחור באמנות נחשב כמו בזבוז של זמן וכשרון.
עם יד על הלב, החלטתי ללכת למסלול לימודים של שנתיים בתכנית להכשרת רקדנים וכוראוגרפים בחיפה רק בשביל לומר ?לפחות ניסיתי?. בתוך תוכי לא באמת האמנתי שזו תהיה הבחירה המקצועית שלי, פשוט לא רציתי להגיע לגיל מבוגר ולהסתכל לאחור בחרטה על כך שמעולם לא ניסיתי לרדוף אחרי החלום. אז ניסיתי, ולפחות יאמר לזכותי שכאשר אני מנסה משהו אני באמת מנסה אותו. השקעתי את כל כולי בלימודי המחול וזה לא היה פשוט בכלל. 5 ימים בשבוע, 6 שעות ביום של שיעורי קלאסי, מודרני, רפרטואר, קומפוזיציה, אלתור וכתב תנועה, זה לא עניין של מה בכך, במיוחד למי שבחמש השנים קודם לכן השתמשה הרבה יותר בראש מאשר בגוף. מה גם, שאני לא מהרקדניות האלה מלידה, לא גמישה באופן מיוחד, אין לי פוינט משהו וגם במונחים ישראליים אני מאד גבוהה אז תמיד שמו אותי בהופעות מאחור שלא אסתיר אחרות = בטחון עצמי נמוך בכל הקשור למחול.
*לפגוש את האדם הנכון בזמן הנכון*. במהלך השנתיים הללו היו שתי נקודות מפנה חשובות. בחופשת הקיץ לאחר שנת הלימודים הראשונה נסעתי לטיול של חודשיים לבד באיסלנד, שמתי תיק על הגב עם אוהל, מזרון, כלי בישול, בגדים ומפה וחרשתי את האי המדהים הזה לאורכו ולרוחבו. כשמטיילים הרבה זמן לבד במקום מעורר השראה אז מגיעים לתובנות עמוקות וחשובות, אחת מהן הייתה שאני באמת רוצה לתת צ?אנס למחול. וכך, בתחילת שנת הלימודים השנייה עשיתי שיחות אישיות עם כל המורות בתכנית ואמרתי שאני באמת מעוניינת בקריירה כרקדנית ואני רוצה שהן תהיינה מודעות לכוונה שלי. לדעתי, זה לא יהיה ניחוש פרוע אם כולן אמרו לעצמן בלב שאני חיה בסרט. נקודת המפנה השנייה קשורה למפגש אנושי בטיימינג מושלם - מכירים שזה קורה לכם? פוגשים את האדם הנכון ברגע הנכון שאיכשהו באורח פלא משפיע על נתיב חייכם? בשבילי זו הייתה הכוראוגרפית איריס ארז שהגיעה ללמד אותנו בסמסטר השני טכניקת של תנועה שנקראת ?ריליס?. לראשונה בחיי פגשתי טכניקה שהגוף שלי בתוך תוכו כבר הכיר, היה לי נעים לזוז בגוף שלי, לא הייתי צריכה להיאבק בו יותר. אני זוכרת בשיעור אחד עשינו איזו מתיחה ואיריס עברה לידי בסטודיו ונתנה הערה לכל הכיתה שהתחילה ב?ולכל הגמישות בכיתה....?, לקח לי רגע או שנים לקלוט שהיא בעצם מדברת אלי, לא העליתי זאת על דעתי הרי מעולם לא התייחסו אלי כגמישה. איך פתאום זה אחרת? מה השתנה? To make a long story short - המלצה של איריס הביאה אותי בשנה שלאחר מכן ללמוד בסטודיו של יסמין גודר ביפו, שהיא זוהי שביססה את מה שאנחנו הרקדנים קוראים לו ?טכניקת ריליס? בישראל.
*כשכל הרמזורים בדרך הם ירוקים*. יסמין גודר היא פורצת דרך בכל הקשור למחול בישראל והיה לי הכבוד הגדול ללמוד בסטודיו שלה במשך שנה אינטנסיבית ומלאת השראה אי שם בשנת 2011. במהלך הלימודים לראשונה שמעתי על טכניקה מיוחדת מאד של תנועה בשם טכניקת קליין (?Klein Technique) שמהווה בין היתר השראה לטכניקת ריליס. נכון שבדיעבד אנחנו יכולים להסתכל אחורה על מהלכים בחיים שלנו ולראות איך צעד אחרי צעד אנחנו מובילים ומובלים אל עבר היעוד שלנו? ככה זה קרה עבורי עם טכניקת קליין. קפיצה בזמן ובמקום - השנה היא 2016, אני בברלין עובדת מספר חודשים בפרויקט מחול. בתוך עיר ענקית כמו ברלין הדירה שסיבלטתי הייתה ממוקמת בדיוק 200 מטר מהסטודיו היחיד בעיר בו מלמדים יום-יום שיעורים בטכניקת קליין. מזל משמיים, לא? בכל יום שלא הייתה לי חזרה התגלגלתי מהמיטה אל שיעור בסטודיו הסמוך. בתוך זמן קצר מאד התמכרתי. למה? כי זה עזר לי להחלים מפציעות ישנות, להגדיל את טווחי התנועה שלי, למדתי סוף סוף להתקרקע לרצפה ואז כל תנועת הגוף שלי נפתחה. לאורך הזמן הפכתי להיות רקדנית הרבה יותר טובה והצלחתי לעבוד עם הגוף הייחודי שקיבלתי בצורה מדויקת וטובה יותר. בדיוק כשהתלבטתי מתי בדיוק לחזור לארץ, ראיתי פרסום שמפתחת הטכניקה, סוזן קליין, מגיעה לראשונה מניו יורק להעביר סדנת עומק בישראל, לא לקח הרבה זמן עד שהזמנתי את כרטיס הטיסה לארץ. על מה שהתרחש בחמשת ימי הסדנה הזו עם סוזן אצטרך לכתוב מתישהו בנפרד בהרחבה, רק אכתוב את זה: באחד הימים היא דיברה על כך שכאשר זזים מהעצמות אנחנו זזים מהמהות שלנו וכאשר מצליחים לעשות את זה יש תחושה שהכל פשוט בסדר. שמעתי את זה ועלו דמעות בעיני. ככה בדיוק הרגשתי בזמן תרגול הטכניקה בברלין, כמו למצוא את הדרך חזרה הביתה.
הנפלא הוא שזה אפילו נמצא בשפה שלנו - עצם בעברית היא גם גרמית Bone וגם מהות Essence. בסוף הסדנה ניגשתי אל סוזן וביקשתי לבוא ללמוד אצלה באופן אישי, הגשתי בקשה למלגת לימודים לאמנים מטעם מפעל הפיס, קיבלתי את המלגה, הוזמנתי להגיע למפגש של הכשרת המורים לטכניקה, היה מדהים, הוזמנתי להצטרף לתכנית הכשרת המורים שאורכת כארבע שנים וכעת אני המורה הראשונה בישראל לטכניקת קליין. סגרתי מעגל.
*תנועה ככלי לריפוי*. כרקדנית מקצועית נפצעתי לא מעט פעמים, באחת מהפציעות הלכתי לקבל טיפולים בשיטת אילן לב אצל מטפל בחסד, יניב מינצר. בסוף כל טיפול, לא רק שהרגשתי יותר טוב פיזית אלא גם הייתי מאושרת, התחושה הייתה שהכל אפשרי בעולם הזה. ידעתי שיגיע היום ואהפוך למטפלת בעצמי, וכך היה. משנת 2013 אני זוכה לטפל באנשים נפלאים ופתוחים שמוכנים להשקיע זמן, כסף וכוונה בעבור הבריאות שלהם. אילן לב פיתח טכניקה נפלאה של תנועה באמצעותה מזרימים תנועה לגוף, יש שיגדירו את החוויה כמו שרוקדים עם הגוף שלהם. עד היום כאשר אני בעצמי זקוקה לתמיכה של טיפולים אני פונה לשיטת אילן לב, זה עושה את העבודה. במה זה מטפל? כקוריוז אכתוב שהגיעו אלי אנשים שאובחנו עם פריצות דיסק חמורות ובסופו של דבר לא היו צריכים להתייצב לתור שנקבע להם לניתוח. האני מאמין שלי הוא שהטיפול יסייע לך לעשות בקצב המתאים את קפיצת הדרך המשמעותית הבאה שהגוף זקוק לה בדרך להחלמה. אצל כל אחת ואחד זה מתגלם באופן שונה. השורה התחתונה היא שאצל הרב המוחלט של המטופלים יש שיפור ניכר עד החלמה מלאה. אותי זה ממשיך להדהים כל פעם מחדש.
*החבילה המלאה*. שנים הייתי עסוקה בפער בין מרחב טיפול בו האדם אינו יוזם תנועה ואינו נתון להרגלים התנועתיים שלו לבין החיים עצמם בהם האדם יוזם כל הזמן תנועה ונתון להרגלים התנועתיים שלו. הרגיש לי שחלק ניכר מהאתגר בתהליך החלמה הוא לייצר את הגשר הזה בין מרחב הטיפול לחיים עצמם. היום, השילוב של כלים מתחום הטיפול, ההוראה והמחול, השילוב שהופך אותי לאותי, מאפשר לייצר גשרים מותאמים אישית ככה שהשינויים המתחוללים בגוף הופכים לטבע שני, נטמעים בגוף ונשארים לטווח הארוך. זה מבחינתי חלק מהתפקיד והאחריות שלי כמטפלת. זה מצריך יוזמה ותרגול מצד המטופל, אך מי שצועד בדרך הזו, בוודאות צועד לעבר חיים בריאים, טובים ושמחים יותר.
טכניקת קליין (?Klein Technique) הינה עבודת גוף שמטרתה לשכלל את תנועת הגוף דרך רעיון מוביל של עבודה מהרקמה המבנית העמוקה ביותר ? עצמות השלד.» עם עדי שילדן
טכניקת קליין (?Klein Technique) הינה עבודת גוף שמטרתה לשכלל את תנועת הגוף דרך רעיון מוביל של עבודה מהרקמה המבנית העמוקה ביותר ? עצמות השלד.» עם עדי שילדן
באמצעות טכניקות של תנועה ברובד של השלד נאפשר לגוף אפשרות להתאזן, להרפות ולמצוא פתרונות חדשים שישפרו את התחושה בגוף וישכללו את אפשרויות התנועה.» עם עדי שילדן
טכניקת קליין (?Klein Technique) הינה עבודת גוף שמטרתה לשכלל את תנועת הגוף דרך רעיון מוביל של עבודה מהרקמה המבנית העמוקה ביותר ? עצמות השלד.» עם עדי שילדן